zaterdag 7 januari 2012

Eerste berichtje...

Dit is 'm dan, mijn blog waar ik alle dingen die mij inspireren en blij maken wil delen. Misschien vraag je je nu af, oké maar is dat dan interessant voor mij. Nou, misschien wel en misschien ook niet. Als je net zoals ik kan genieten van de schoonheid van de natuur, van texturen, van kleuren en contrasten, van tweedehands spullen, oude boeken, van stoffen en garens, mooie originele ontwerpen en handgemaakte producten dan ben je hier op de juiste plek.

Ook zal ik de avonturen van mijn kleine pollewop met jullie delen. Ze is op dit moment ruim anderhalf jaar oud en het is een vrolijk meisje dat duidelijk weet wat ze wil. Kleine pollewop is mijn grootste inspiratiebron. Dankzij haar komst heb ik eindelijk de stap gezet om meer te gaan doen met mijn creativiteit. Al als klein meisje was ik altijd aan het knutselen en handwerken. Het is me door mijn tantes en mijn moeder met de paplepel ingegoten. Iedere dinsdag zaten zij bij mij thuis de mooiste dingen te maken, ze noemden zichzelf de pollewopjes.

De fijne herinnering aan die creatieve dinsdagavonden met mijn tantes is de basis voor het starten van mijn eigen internetwinkeltje: www.tantepollewopje.nl. Op deze site verkoop ik allerlei originele handgemaakte spulletjes voor baby's en kinderen.

Nu zie ik je denken, waarom heet je blog dan geen tante pollewopje, dat zou toch veel logischer zijn. Je hebt daar deels wel gelijk is, maar tante pollewopje's wereld is groter dan tante pollewopje zelf. Met StudioZakka wil ik alle interesses bij elkaar brengen, het is als het ware mijn creatieve werkplek.

Nou voor vandaag laat ik het hier even bij. Ik spreek je snel weer!

Liefs,
tante pollewopje

NB: mocht je je nog afvragen wat Zakka betekent... Tante pollewopje heeft het woord ontdekt tijdens haar reis door Japan. In Japan wordt het gebruikt als term voor allerlei leuke (handgemaakte) hebbedingetjes.

Uitleg uit Wikipedia:
Zakka (from the Japanese 'zak-ka'(雑貨)or 'many things') is a fashion and design phenomenon that has spread from Japan throughout Asia. The term refers to everything and anything that improves your home, life and appearance. It is often based on household items from the West that are regarded as kitsch in their countries of origin, but it can also be Japanese goods, mainly from the fifties, sixties, and seventies. In Japan there are also so-called Asian zakka stores; that usually refers to Southeast Asia. The interest in Nordic design or Scandinavian design, both contemporary and past, is also part of this zakka movement. Zakka can also be contemporary handicraft.

1 opmerking:

  1. Heel herkenbaar! EN volgens mij zijn onze kindjes bijna even oud. Wat dat betreft herken ik dus ook wat in jouw woorden: sinds haar komst ben ik meer gaan doen met mijn creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes lees ik graag. Dankjewel!

Liefs,
Rosalie