vrijdag 27 april 2012

Haak zelf je eigen kersenbloesemmeisje...

Let op: patroon is op 28/4/2012 aangepast

Attention: pattern is adjusted on 28/4/2012

*****

Een tijdje terug haakte ik dit lieve meisje...

A little while ago I created this lovely crocheted girl...

Origineel tante pollewopje ontwerp, © StudioZakka, all rights reserved

...en vroeg jullie om met me mee te denken welke naam ik haar zou geven. Bedankt voor al jullie lieve reacties :)

De voorkeur ging vrijwel unaniem uit naar Sakura oftewel Kersenbloesem.

...I asked all of you to think with me for an appropriate name for her. Thanks for all your nice responses :)

Almost unanimously the name Sakura was chosen.

Nu hoogste tijd voor de tutorial, want...
...je kunt nu je eigen Sakurameisje gaan haken.

Now it's tutorial time, because...
...you can crochet your own little Sakuragirl.



Veel haakplezier!
En als je Sakura klaar hebt zie ik graag een fotootje van haar tegemoet :)

Lots of crocheting fun!
And when Sakura is ready I'd love to receive a picture of her :)

P.s. het patroontje is nog niet getest, dus mocht je fouten tegenkomen laat het me dan even weten. Bedankt!

[edit 26/5/12: Wanneer je het patroontje dat ik gratis aanbied leuk vindt, aarzel dan niet om me dat even te laten weten via een reactie bij dit bericht. Ik stel reacties altijd erg op prijs! Dankjewel!

P.s. pattern is not tested yet, if you find any flaws please let me know. Thanks!
 
[edit 26/5/12: When you like the free pattern I'm offering to you, please don't hesitate to let me know so by posting a reply. I always love to receive messages. Thanks!

22 opmerkingen:

  1. Voor een beginnend haker zoals ik miss toch iets te moeilijk - ik krijg die magic ring maar niet onder de knie - Maar alvast héél mooi ontwerp!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief meisje, bedankt voor het patroon! Ik was gisteravond meteen begonnen maar met het hoofdje kom ik er niet uit. Alleen meerderen en daarna meteen weer minderen terwijl op de foto lijkt dat er minstens 2 toeren gelijk zijn want ik zie geen meerdering of mindering bij de overgang van huid naar haar. Met welke kleur ben je begonnen met het hoofdje en bij welke toer heb je gewisseld? Ik zal er later vandaag nog eens naar kijken :)

    Als ze af is, dan zal ik haar showen!
    Liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Saskia, bedankt voor je berichtje. Oh oh wat dom van me, ik ben een heel stukje patroon van het hoofdje vergeten... Sorry, ik ga het zo snel mogelijk aanpassen!

      De juiste volgorde is alsvolgt:
      Je haakt in het rond tot je 36 vasten hebt (volgens patroon), daarna volgen 3 rondes met 36 v. Hierna roze afhechten en aanhechten met zwart (haarkleur). Dan haak je weer 3 rondes 36 v. Hierna begin je met minderen volgens het patroontje.

      Ik hoop dat je er zo uit komt en mocht je meer foutjes tegenkomen dan hoor ik het heel graag van je!

      Groetjes,
      Rosalie

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je snelle reactie! Ik dacht al dat het zoiets zou zijn dus was al van plan om wat te proberen maar dit is makkelijker. Ik ga hem later afmaken, je hoort van me!

      Liefs, Saskia

      Verwijderen
    3. In de snelheid van het typen heb ik nog een foutje gemaakt:( Je moet beginnen met het haar, dus zwart garen eerst en daarna aanhechten met roze anders komt het niet goed uit met het hoofdje aan het lijfje naaien...

      Ben heel benieuwd naar het resultaat :)

      Groetjes,
      Rosalie

      P.s. Ik ben nu de pdf's aan het vervangen ;)

      Verwijderen
    4. Ik ken het, in je hoofd is het allemaal duidelijk maar je wilde te snel! Ik ben er uitgekomen. Aangezien ik nooit kan kiezen (inclusief kleur) heb ik haar eerst gemaakt met donker oranje. Gezichtje blijft lastig maar ik vind haar leuk!!!

      http://sas--kia.blogspot.com/2012/04/kersenbloesemmeisje.html

      Verwijderen
  3. Ze is schattig! misschien ga ik haar nog eens maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan absoluut niet haken, maar wil je even laten weten dat ik het een schatje vind!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Rosalie, dankjewel voor je bezoekje aan mijn blog! Leuk! Ik zou heel graag een feature van dit schattige haakpatroontje willen doen. Vind je dat goed? Ik wil dan graag je foto posten op mijn blog met een link naar jouw blog. Laat me weten wat je er van vindt, ik vind het echt een dotje!
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pragtig!! Reeds geprint en ek gaan dit definitief maak.
    Dankie vir so mooie patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo heb het patroon overgenomen ga nu lekker naar buiten en proberen of het lukt! heel erg bedankt, en ben ook maar volger geworden, wil het niet meemaken dat ik al dat moois mis!

    groetjes Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb Sakura gehaakt. Erg mooi geworden als cadeautje aan een tassenhanger gemaakt. Ik volg je inmiddels ook en ben al een grote fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend leuk poppetje en wat lief dat je het patroon zomaar beschikbaar stelt. Ik ga er binnenkort zeker aan beginnen.
    Hel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga me eraan wagen... ahhh zweet breekt me nu al uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het bloemenmeisje ziet er prachtig uit en ik wil har graag gaan maken. Alleen kan ik het patroon niet downloaden, ik krijg dan een of andere Google pagina.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjolijne, als je op de link klikt wordt het patroon in googledocs als pdf geopend. Vanuit daar kun je het desgewenst afdrukken of downloaden (onder het rolmenu bestand). Mocht het toch nog steeds niet lukken, mail me dan even op info@tantepollewopje.nl, dan stuur ik het pdfje naar je toe.

      Groetjes,
      Rosalie

      Verwijderen
    2. Goede middag, Wat een enig popje en dat heeft mij aangezet om direct katoen te halen in de winkel. Patroon geprint en direct aan de slag gegaan. En het popje is hartstikke leuk geworden. Geen idee hoe ik een fotootje kan sturen want dat had ik graag gedaan. Bedankt voor je patroon. Echt heel leuk! Groetjes Mariel

      Verwijderen
  12. Hoi,
    Wat een lief en schattig bloemenmeisje !
    Ik ben al meteen met haar begonnen maar heb volgens mij nog wel een foutje ontdekt. Bij het lijfje en dan toer 15. Daar heb je 36 v dus moet je toch eerst 4 v en dan 2 samenhaken om te minderen, anders kom je aan het einde van de toer niet uit..... Volgens mij wordt toer 16 dan 3 v en 2 samenhaken, toer 18 2 v en dan 2 samenhaken, toer 19 1 v en 2 samenhaken.... ik wil niemand in de war brengen maar volgens mij klopt 'ie nu wel !

    Groetjes,

    Caroline :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kwam nu pas met het patroon in aanraking, maar dit is inderdaad waar ik vastloop. Ga het nu denk ik doen zoals jij hier beschrijft

      Verwijderen
  13. Bijna 8 jaar later ontdek ik dit schatje, via Freppi. Mijn Sakura is wel anders gehaakt, maar de inspiratie kwam absoluut van jouw patroontje! Komende dinsdag zet ik mijn Sakura in m'n blog op dinsdag-poppendag. Uiteraard met link naar je patroon.

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes lees ik graag. Dankjewel!

Liefs,
Rosalie